Gabinet franczyzowy kontra własny. Który model daje więcej korzyści?

Gabinet franczyzowy kontra własny. Który model daje więcej korzyści?

Otwierając gabinet dietetyczny mamy dwie możliwości: uruchomić własny, niezależny gabinet lub przyłączyć się do sieci, która posiada już ugruntowaną markę. Który model statystycznie ma większe powodzenie? Jak wykazują badania, w prywatnym biznesie po pierwszym roku, działalność kontynuuje zaledwie 62% indywidualnych firm, podczas gdy w przypadku firm franczyzowych aż 97%. Natomiast po dziesięciu latach utrzymuje się tylko 18% indywidualnych firm, a przedsiębiorstw franczyzowych pozostaje na rynku aż 72%.

 

Własny, niezależny gabinet

 

Uruchamiając niezależną poradnię musimy samodzielnie zapracować na uznanie pacjentów, zdobyć doświadczenie praktyczne, opracować materiały dietetyczne i reklamowe oraz zajmować się marketingiem. Trzeba poświęcać bardzo dużo czasu na działania niezwiązane z samą dietetyką, które pomogą nam zaistnieć na rynku. Dodatkowo każde z tych działań może generować wysokie koszty. Niezbędna będzie tutaj determinacja, cierpliwość, podstawowe umiejętności biznesowe oraz zaangażowanie czasu i środków finansowych. Jeżeli uda nam się osiągnąć sukces to naprawdę możemy być z siebie dumni 🙂

 

 

Gabinet franczyzowy

 

Przyłączając się do istniejącej już marki, która na starcie daje nam materiały i doświadczenie, pomaga zaoszczędzić kilka miesięcy, a nawet kilka lat pracy. Działając w pojedynkę musimy przygotować samodzielnie plakaty, ulotki, prezentacje na prelekcje, stworzyć bazę przepisów, pomysłów reklamowych i wiele innych, a doświadczenie zdobywać beż żadnego wsparcia i wskazówek ze strony szkoleniowców. Dodatkowym plusem jest fakt, że zaczynasz pracę w zespole. Nie jesteś sam w swojej firmie, ponieważ pozostali dietetycy z sieci chętnie dzielą się swoim doświadczeniem, a wspólne wyjazdy i szkolenia budują wzajemne relacje. Jak wynika z obserwacji rynku, w sprawdzonych systemach franczyzowych w branży dietetycznej odnotowuje się bardzo niski wskaźnik niepowodzeń, dlatego prowadzenie gabinetu pod znaną marką  daje bardzo dużą szansę na sukces i zmniejsza ryzyko porażki biznesowej.

 

 

Pamiętaj, że we własny gabinet dietetyczny oznacza, że będziesz nie tylko dietetykiem, ale również właścicielem firmy, marketingowcem, który musi sprawnie reagować na działania konkurencji. W przypadku jeśli wybierzesz współpracę ze znaną siecią otrzymasz pomoc w otwarciu poradni, dużą ilość opracowanych materiałów oraz stałe wsparcie w działaniach marketingowych. Jeśli zdecydujesz się na poprowadzenie gabinetu samodzielnie, to zaangażowanie czasowe i finansowe będzie na pewno dużo większe.